tarafından

Work & Travel Tecrübem 2: Konaklama, Yemek masrafı ve Aldığım Ücret

work-and-travelŞimdi gelelim konaklama ve yiyecek konusuna, bundan konuyu dağıtmamak adına bahsetmemiştim. Konaklama da yiyecek de Amerika’da bir sorun. Genel konaklama ücretleri ortalama kişi başı 400-500 dolara denk geliyor. Tabi bu şansınız varsa eğer, bu rakam çok daha düşebiliyor. Benim konaklama ve yemek maceram ilk 7 hafta ve son 6 hafta olarak 2’ye ayrılıyor. Nasıl mı? Hani şans konusundan bahsetmiştim ya, burada o konu devreye giriyor.

İlk 7 haftam şöyle geçti. Çalışacağımız otele vardık ve ilk haftamızda diğer WAT öğrencilerinin kaldığı ev dolu idi. Yani bana ve birlikte geldiğim arkadaşım için yer yoktu. Biz de otelde geçici olarak konakladık. Ki bize demişlerdi ki, “siz ev bulana kadar geçici olarak burada konaklayın, bulunca taşınırsınız”, biz de kabul ettik ve otelin odalarından bir tanesine yerleştirdiler bizi. Tabi ki de bize süpervizörüm teklifte bulundu, “orada kalın, şurada kalın, olmadı size benim evimden bir oda vereyim, burada kalın diye, ama biz çalıştığımız kasabada otobüs seferleri günde sadece “saatte 1” olduğu için ve sadece anayoldan geçtiği için (süpervizörümün bize önerdiği kendi evi, anayola yürüme mesafesiyle 15 dakika kadar mesafedeydi. Hadi kabul ettik diyelim, gittiğimiz yer komple ormanlık bölgeydi –Karadeniz misali- ve geceleyin yol ışıkları falan yoktu, yani gece vardiyalarına kaldığımız vakit, geç bakalım cesaretin varsa… Ormanlar zaten o kadar sıkı ki, öğle vakti güneşin ışınları toprağa değemiyordu… İnanılmaz sıkı bir orman yapısı vardı :/) kabul etmedik. Yine de otelde kalmak da eğlenceliydi demiştik. Bize bir gün (7 gün sonrasında) 200 dolar civarı bir fatura ile gelip “işte buradaki konaklama masrafınız, eğer kalmaya devam ederseniz, gün başına ödemeye tabi tutulacaksınız!” Bizde büyük bir şaşkınlık tabi ki! Kendilerine hatırlattık bize insan kaynaklarının “yer bulana kadar burada ücretsiz kalabilirsiniz” dediklerini, cevap olarak “biz bilmeyiz” falan dediler. Biz de derhal İnsan kaynaklarına gittik ve bizi işe alan ve ücret ödemeden kalabileceğimizi söyleyen müdüre durumu haber ettik. Onlar bile sözlerinden döndüler. Fakat asıl mesele otel üst yönetimiymiş, onu anladık ama yine de yapacak bir şey yoktu. Neyse ki İnsan kaynakları uzmanı bize bir güzellik yaptı ve sadece “100” dolar ödedik, geri kalan parayı da nasıl çözümlediklerini hatırlamıyorum.  Neyse… O gün, hala ev bulamadığımız için, otelde kaldık (lütfettiler), ertesi günü izin aldık ve kalacak yer aradık, ve sonunda bir pansiyonda yer bulduk. Bulunduğumuz yerdeki pansiyonların her biri farklı kültürden insanlara aitti. Örneğin bizim ilk kaldığımız pansiyon (bunun ikincisi de var…) Polonyalılara aitti. Sonraki kalmış olduğumuz pansiyon ise İngilizlere aitti. Polonyalıların pansiyonu biraz kötü durumdaydı ve kaldığımız oda küçüktü, 2 kişi anca sığılıyordu, üstelik aylık 500 dolar ödememiz gerekiyordu. Hoş, bu parayı bile aldıklarına şükretmeliyiz çünkü pansiyon olduğu için sadece “günlük” kalımlara açık bir yer ve biz ki 3 ay kalacağımız açıklayınca üf püf edip durdular ama iyilikleri tutup bizi kabul ettiler. Ne de olsa pansiyonlar 3 ay tam kapasite işlemeyecekti ve biz de 3 ay duraksız kalacaktık… Onlar kazanıyor, biz kazanıyoruz… Bu pansiyonda sadece 1 hafta kaldık çünkü o güzel insanlar bizi bol örümcekli, müthiş nemli, kapaksız dolaplı, kırık çekmeceli, üstelik de kilitsiz kapılı bir odaya almak istedi… Biz de normal olarak kabul ve hemen başka kalacak yer araştırmaya çıktık o gün, ve işte o gün 5 hafta kalacağımız İngiliz pansiyonuna çıktı. Bu pansiyonda da 5 hafta kaldık, üstelik İngilizlerin düzenli ortamları ve misafirperverliği çok hoşuma gitti!

Bu 7 hafta boyunca yanımda kalan arkadaşım çok sıkıntı çekti ve şartları kaldıramadığı için (çünkü bu şekilde hayal etmemişti, tabi ki de ben de böyle bir şey hayal etmemiştim ama daha fazla dayandım…) kendince çok güzel bir bahane bularak Türkiye’ye geri döndü. Böyle olunca diğer WAT öğrencilerinin kaldığı evlerden bir tanesine çağırıldım ve diğer 6 haftalık bölümüm de başlamış oldu.

Bu 6 hafta boyunca gerçekten çok eğlenceliydi. Kaldığım e 2 katlı müstakil, ahşap bir evdi, ve 950 dolar kirası vardı. Ama eve ben dahil olduktan sonra 13 kişi (5 kız, 7 erkek) ile birlikte konaklama çok ucuz bir duruma geldi. Yaklaşık 80 dolar kira ödemeye başlamıştım. Yani 9-10 saat çalışarak (ki haftalık 40 saat çalışma süresi var) aylık kirayı karşılıyordum. Bunun yanında, pansiyonda kalırken yemek de yapamıyorduk çünkü mutfak yoktu ve pansiyonun mutfağını da kullanmak yasaktı, neyse ki mikrodalga vardı, ama mikrodalgada da yemek yapılmıyor sadece ısıtılıyordu, dolayısıyla 7 hafta boyunca pansiyonda kaldığımız süre boyunca “konserve yemek” yemek zorunda kalmıştık. Eve taşındıktan sonra, yemek problemim de kalmamıştı, çünkü, herkes markete gidip (“Shaw Market” vardı bizim orada) kendi ihtiyaçlarını alıyordu, ve eve gelip buzluğa ve normal dolaplara yerleştiriyordu. 13 kişilik malzeme buzdolabına nasıl sığdı diyebilirsiniz. Aslında buzdolabını 11 kişi kullanıyorduk, (diğer 2 kişi otelden ödünç aldığı mini buzdolabı kullanıyordu) üstelik dolapta bölümlere göre bölüşüm de yapmıştık :)  “şu kısım senin, bu kısım benim” diye, herkes malzemelerini kendine ait bölümlere koyuyordu.

Ücret koşulları, konaklama ve yemek konularından başka sanırım bir “gezi” ve “eğlence” hakkında konuşmak kaldı.

Devamında “Gezi ve Eğlence, Tavsiye, WAT Programının Bana Katkıları” konularına değineceğim.

Charlie Çağrı ÇIĞMAN

Work & Travel Tecrübem 2: Konaklama, Yemek masrafı ve Aldığım Ücret” üzerine bir yorum

1. Geri bildirim: Work & Travel Tecrübem 1: Gidiş, Ücret, İşe Başlangıç ve Ek İş « cagricigman