tarafından

İhracat yaparken dikkate alınması gereken “Hedef” ve “Öncelikli” Ülkeler

2009 yılında ortaya çıkan küresel ekonomik krizin dünya ekonomileri üzerindeki daraltıcı etkisinin bir sonucu olarak dünya ticaretinde yaşanan büyük daralma sonucunda uluslararası piyasalardaki rekabet artmış ve uluslararası ticarette daha korumacı eğilimler ortaya çıkmıştır. Bu çerçevede “pazara giriş” kavramının daha büyük önem kazanmasıyla birlikte ihracatımız için yeni hedef pazarlar tespit edilmesi ve kısa vadede kriz nedeniyle geleneksel pazarlarımızdaki daralmanın ihracatımıza etkilerinin azaltılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, küresel kriz döneminde büyümeye devam eden ve dış ticaret hacimlerinde önemli gerileme görülmeyen ülkelere ilişkin çeşitli analizler ve değerlendirmeler yapılmıştır. Söz konusu çalışmalarda, DTÖ ve Avrupa Birliği kapsamında gerçekleştirilen ikili ve çok taraflı müzakerelerin yanı sıra, müteahhitlik hizmetlerindeki ihracat potansiyelimiz, ilgili ülkelerle olan siyasi ilişkilerimiz, pazarın alım gücü, büyüklüğü, dışa açıklığı gibi pazarın yapısını belirleyen unsurlar ile sermaye hareketleri, ticari ve hukuki altyapı, yatırımlar, hizmet ticareti ve enerji politikaları da göz önünde bulundurulmuştur. Bu çalışmalarının yanısıra,  ilgili tüm kamu kurum ve kurulışlarının önümüzdeki dönemde gerçekleştireceği pazara giriş çalışmalarının planlamasını, uygulamasını, takibini ve koordinasyonunu sağlamak üzere Ekonomi Bakanlığı bünyesinde Pazara Giriş Komitesi oluşturulmuştur.

Firmalarımıza yurtdışı pazarlara girişlerinde yol gösterici stratejiler belirleyecek olan bu yapı oluşturulurken başta TİM olmak üzere TOBB, DEİK, TUSKON, TÜSİAD, MÜSİAD, TMMMB, Müteahhitler Birliği gibi ilgili tüm paydaş kurum ve kuruluşlarla yakın işbirliği içinde çalışılmıştır.

 Pazar eksenli yürütülen bu çalışmalar neticesinde, 2010-2011 yılları için “Hedef Ülkeler” ve “Öncelikli Ülkeler” belirlenmiştir. “Hedef Ülkeler”, pazara giriş faaliyetlerinin en yoğun olarak yürütüleceği, ihracatımız için en önemli potansiyeli taşıyan ülkeler olup bu ülkeler için Pazara Giriş Projeleri ve bu Projeler doğrultusunda belirli bir takvime bağlanmış faaliyetlerin yer aldığı yıllık “Eylem Planları” hazırlanmış ve uygulanmaya başlanmıştır.

Öte yandan, “2010/6 sayılı Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ” çerçevesinde tüm Hedef ve Öncelikli Ülkeler için ilave + 10 yüzde puan destek sağlanmaktadır.

Ayrıca, “Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımlarının Desteklenmesi Hakkında 2009/5 Sayılı Tebliğ” çerçevesinde Hedef Ülkelerden ABD, Brezilya, ÇHC, Hindistan, Kanada, Nijerya, Polonya ile Öncelikli Ülkelerden Meksika, Şili, B.A.E., Endonezya, Güney Afrika Cumhuriyeti, Güney Kore, Vietnam ve Malezya için ilave + 20 yüzde puan destek uygulanmaktadır.

Söz konusu desteklerin yanı sıra, düzenlenen Ticaret Heyeti, Sektörel Ticaret Heyeti ve Alım Heyeti faaliyetlerinde sektörlerin özelliklerine göre söz konusu ülkeler üzerinde yoğunlaşılmaktadır.

2010-2011 yılları için “Hedef Ülkeler” (Ülke Sayfaları ile bu ülkeler için hazırlanan Pazara Giriş Eylem Planları ile birlikte) ve “Öncelikli Ülkeler” (Ülke Sayfaları)aşağıda yer almaktadır:

Hedef Ülkeler (15 ülke):

  1. A.B.D. (Ülke SayfasıEylem Planı)
  2. Ç.H.C. (Ülke SayfasıEylem Planı)
  3. Rusya Federasyonu (Ülke SayfasıEylem Planı)
  4. Hindistan (Ülke SayfasıEylem Planı)
  5. Brezilya (Ülke SayfasıEylem Planı)
  6. Kanada (Ülke SayfasıEylem Planı)
  7. Polonya (Ülke SayfasıEylem Planı)
  8. Nijerya (Ülke SayfasıEylem Planı)
  9. Mısır (Ülke SayfasıEylem Planı)
  10. İran  (Ülke SayfasıEylem Planı)
  11. S.Arabistan (Ülke SayfasıEylem Planı)
  12. Cezayir (Ülke SayfasıEylem Planı)
  13. Libya (Ülke SayfasıEylem Planı)
  14. Ürdün (Ülke SayfasıEylem Planı)
  15. Katar (Ülke SayfasıEylem Planı)

Öncelikli Ülkeler (27 Ülke):

  1. Meksika
  2. Şili
  3. Peru
  4. G.Kore
  5. Endonezya
  6. Malezya
  7. Vietnam
  8. Pakistan
  9. Ukrayna
  10. Kazakistan
  11. Türkmenistan
  12. Gürcistan
  13. Azerbaycan
  14. Irak
  15. Suriye
  16. Lübnan
  17. Umman
  18. BAE
  19. Tunus
  20. İsveç
  21. Hırvatistan
  22. Kosova
  23. G.A.C.
  24. Kenya
  25. Gana
  26. Senegal
  27. Tanzanya

İhracat yaparken dikkate alınması gereken “Hedef” ve “Öncelikli” Ülkeler” üzerine bir yorum

  1. Almanyadaki Türkler tarafından kurulan şirketlerin sayısının, 20 yıl öncesine kadar yaklaşık üç katına çıktığı belirlendi. 2012 yılında 80.000 Türk şirketinin 400.000 kişi çalıştırdığı, 36 milyar Euro gelir elde ettiği tespitlendi.Türk Alman ekonomisinin kalbi Gıda sanayi önde gelen faaliyet alanlarından biri haline gelmiştir. Diğer ülkelerde olduğu gibi hizmetler sektörünün önemi giderek artmıştır. Bu sınırları içinde yaşayan 5 milyona yakın Türk nüfusun etkisiyle Türkiye’nin ihracat-ithalat yatırımlar konusunda önemli partner konumundadır. Türkiye’nin ihracatında Almanya 1.sırada, Türkiye için önemli ticaret ortağı durumundadır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s