tarafından

Zeka Türleri ve öğrenme ile ilişkisi (!)

Aşağıda yazmış olduğum her şey, kitabın farklı yerlerinden ufak ufak, ve kendimce önemli bulduğum yerlerdir. Kitabı alıp okumanızı tavsiye ediyorum, kendinizce daha faydalı bilgilere erişebileceğinizi umuyorum. Çünkü, bilgi dediğimiz şey, tamamıyla kişisel algılamalarımızla sonuçlanan bir olgudur. Her bilgi girişi, insanlarda farklı duygu ve fikir yaratabilir…

Şunu da belirtmeliyim ki, hafıza geliştirme kursuna gitmeyi aklınıza sokarsanız, bu kitap ile birlikte çok senkronize gittiğini de keşfedebilirsiniz. Bu kitabı özellikle hafıza kursuna gidenlerin, sonra da “öğrenmek” fiilini daha verimli hale getirmek isteyenlerin okumasını şiddetle tavsiye ederim.

İRFAN ERDOĞAN – ÖĞRENMENİN GÜCÜ

Zeka ve öğrenme

4 zeka türü vardır:

  • sözsel-dil
  • mantıksal-matematiksel
  • görsel-uzay
  • sosyal

Her insan bu çeşitli “zeka alanları”nın her birine sahiptir. Her birey, zeka alanlarının her birini yeterli düzeyde geliştirebilir.

Kişilere göre değişen “öğrenme stili”, kişide yaşam boyu değişmez, çünkü doğuştan sahip olunan bir karakteristiktir. Ama fark edildiğinde hayatınızı değiştirir!

İnsanda 3 farklı “öğrenme tarzı” vardır:

  • Görsel: Titiz ve düzenli insanlardır, görsel malzemelerle daha iyi anlarlar ve talimat varsa (örneğin) yazılmasını isterler.
  • İşitsel: birileri ile çalışmayı severler. Yabancı dilde konuşma ve dinlemede başarılıdırlar ve konuşarak daha iyi öğrenirler.
  • Kinestetik: dokunarak ve hissederek daha iyi öğrenirler. Belirgin özellikleri ise yerlerinde duramamalarıdır.

Anlatılanları kendi ifadelerimize dönüştürerek, kısa kısa notlar almamız, ve yapabilirsek hayatımızla ilişkilendirebilirsek (yani olaya kendimizi katarsak), çok daha iyi öğreniriz.

Akademik konuları öğrenmede kolaylık “ilişkilendirme” yolundan geçiyor.

Duygu ve düşünceler “kontrol edilebilir”! Şöyle ki, “küçük düştüm” yerine “küçük düşmüş hissettim” cümlesini kullanmak daha doğrudur. Bu şekilde bakış açımızı değiştirmeliyiz. Bakış açısı değiştirmeyi “öğrenme stilimize” göre şekillendirirsek, mucizeler yaratabiliriz.

Düşünce kalıplarımızı “sonuç” odaklı olarak değil, “süreç” odaklı kurmalıyız. Aslında bu bakış açısını değiştirme ile ilişkili bir öneridir. Bir ağaç düşünün ve üzerinde bir kedi hayal edin. Bir de bu ağaca farklı açılardan bakan 2 kişi düşünün. Kişilerden birisi kediyi bulunduğu açıdan görmekte, diğeri ise görememektedir. Böyle bir durumda diğer kişi (kediyi göremeyen kişi), aslında var olan kediyi görebilmek için açısını değiştirmelidir. Bu noktada, kişi eğer derse ki “ağaçta kedi yok” kendince haklı olabilir ama var olan bir gerçeği de görememiş olur. Fakat gerçekte vardır ve bunu da açısını değiştirmeden öğrenemez.

devamı var…

Reklamlar

Zeka Türleri ve öğrenme ile ilişkisi (!)” üzerine bir yorum

  1. Geri bildirim: “Öğrenme” fiilini verimli kılmanın püf noktaları « cagricigman

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s