tarafından

Stajyerlerin İşe Alımı ve Stajyer Olmanın Önemi

GörselBir şirkete stajyer bulmak, kahvenizi getirmek için veya takım elbisenizi kuru temizlemeye götürmeniz için yardımcı olacak bir çift elden daha fazla öneme sahiptir. Stajyerler firmanızın geleceği olabilirler, dolayısıyla en yetenekli ve akıllı adayı işe almalısınız.

Geçen sene, stajyerlerin neredeyse %60’ı staj yaptıkları şirkette tam zamanlı işte çalışmaya başladı. Nihayetinde, stajyerler yaşadıkları tecrübelerle ipi çekmeyi başardılar.

Şöyle düşünün: Sadece yetenekli bir çalışanı işe almış olmuyorsunuz. Aynı zamanda yetenek avcılığı aşamasında staj programınızı kullanarak, sahada denenmiş bir çalışanı da işe almış oluyorsunuz. Stajyerin işi yapabileceği konusunda veya şirketinizin kültürüne uyum sağlayıp sağlamayacağı konusunda şüpheye düşmenize gerek yok; onlar çoktan kendi yeteneklerini kanıtladılar.

En iyi stajyeri işe almak, tabi ki de, her zaman için kolay bir iş değil. Geleceğin super çalışanı olmaya aday yetenekli bir stajyerin işe alımında düşülebilecek onlarca tuzak ve görünmez tehlike var.  İşte size staj programınız için en iyi adayları bulmanızı sağlayacak en iyi ve en kötü yollar.

En kötüsü: Üniversite veya Yüksekokul bağlantısı olmayan

Stajyer yetenek havuzunuz çoğunlukla tecrübe kazanmak isteyen öğrencilerden oluşacaktır.  Öyleyse yüksekokul veya ülkedeki üniversitelerle bağlantı kurarak bu yetenek havuzunda neden yetenek avı yapılmıyor? Kimse bilmiyor ki yetenekli adayların kendisi, ülke içindeki öğretme gücü yüksek enstitülerin eğitimlerinden daha önemli.

Işte bu yüzden rekabete girmeden evvel, en iyi stajyer adayını bulmak için üniversitelerle ve yüksekokullarla iyi iletişim kurmak gerekiyor. Aslında, bir anket gösteriyor ki işe alanların %60’ı kendileri için mükemmel adayları bulabilmek için eğitim kurumlarıyla doğrudan iş birliği içindeler. Eğer şirketiniz öğretim kurumlarıyla bir iş birliği içinde değilse, biliniz ki rakipleriniz bu iş birliğini sağlıyor.

En iyisi: Görüntülü İş Görüşmesi

İş yetenekli stajyer adaylarına geldiği zaman, vidyo görüşme yöntemi işe almak için iyi bir yöntem. Bu yöntem özellikle aday başka bir şehirdeyse çok kullanışlı. Bir çok öğrenci okumak için başka şehirlere gidiyor ve birçoğu da mükemmel bir staj fırsatını yakaladıklarında geçici olarak da olsa başka şehre gitmekten çekinmiyorlar. Ne yazık ki, bu adayları yüzyüze görüşmeye çağırmak finansal olarak mümkün olmuyor.

Vidyo görüşmeye iyi ki var, böylelikle, dünyanın öbür ucundaki adayla bile yüz yüze görüşme yapabiliyorsunuz. Şehir dışında okumanın da popular hale gelmesiyle birlikte -858.180 kişi 2011 yılında şehir dışında okudu- şimdi kolayca başka yerdeki kişiyle iletişim kurabiliyorsunuz. Bu bağımsız ve uyum sağlayan öğrenciler eve dönüş yollarında bir staj ayarlamak için can atıyorlar, ve üstelik  görüntülü görüşme de bu iş görüşmelerindeki mesafeyi hem kısaltıyor hem de bağlantı sağlıyor.

En kötüsü: Geleneksel İşe Alım Süreçlerine Takılıp Kalmak

Şununla yüzleşmek gerekir: geleneksel işe alım yöntemleri tam zamanlı bir çalışanı işe almak için pek verimli bir yöntem değil. Açık pozisyona doğru kişiyi bulup yerleştirmek 45 güne kadar uzayabilen bir süreç, belki daha da uzun. İş bir stajyeri işe alıma geldiğinde, geleneksel yöntemler sizin için uygun bir adayı yakalamayı zorlaştırabilir. Ek olarak, geleneksel yöntemler hem bir vakit kaybıdır hem de masraflı. İş stajyer alımı konusuna geldiğinde, zaman ve para çok daha önemli kavramlardır.

Stajyer bulmak için aynı yöntemlerden ve kalıplardan uzak durum. Böyle yapmak yerine, yaratıcı olun, özel yetenekler için bakın ve mezunların tavsiyelerini almaktan ve sosyal medyadan yardım almaktan korkmayın. Stajyerler endüstriye yönelik özel bilgiler öğrenirken aynı anda işten zevk de almak isterler, ve sıkıcı bir iş görüşmesi veya mütevazi şirket kültürü aradığınız yeteneğpin ilgisini çekmeyebilir.

En İyisi: Yaratıcı Olmak

Eğer geleneksel işe alım yöntemleri stajyer bulma konusunda işe yaramıyorsa, kabuğunuzu kırmanın vakti gelmiş demektir. Yaratıcı işe alım süreçleri çekiciliğin olmasına ve iyi işe alımların olmasına destek verir, ve sonunda da en yaratıcı adayı bulabilirsiniz. Şirketinizi daha ileriye götürmek için büyük fikirlere ihtiyacınız var, ve vizyonuyla birlikte espri anlayışı da olan  insanlar risk alarak dahi olsa bu tür şirketlere ilgi duyarlar.

Örneğin, bir reklam şirketi Draw Something (Birşeyler Çiz) mobil programı yoluyla staj programına başvuracak yaratıcı bir aday arıyor. En yaratıcı çizime sahip adaylar bu süreç içerisinde bir sonraki aşamaya geçebiliyorlar. Bu da şunu gösteriyor ki bir reklam şirketi stajyeri bile büyük düşünebilir ve ideallerini konsept olarak sunabilir.

Bir stajyer bulmak istendiğinde bu tarzda testler akıllıca bir çözüm. Bu yöntem sadece yaratıcı olmakla kalmıyor, aynı sırada adayın yeteneklerini de geliştiriyor. Örneğin, birçok teknoloji şirketi adayların gerçek bilgilerini ve potansiyellerini görmek ve yargısını o anda vermek için programlama yarışmaları düzenliyor ve onları süreç içerisinde izliyor.

Bu tarz işe alımcılar, dijital pazarlamacıların ve sosyal medya süperstarlarının özgeçmişlerini twitter profilleri üzerinden alıyorlar. Ve yeniden, bu bize adayların stajda ve devam eden süreçlerde yere sağlam basan yetenekler olması gerektiğini gösteriyor.

Doğru stajyer adayını işe almak şirketiniz için çok önemli. Aslında, işe alınan stajyerlerin %62’si ortalama 5 yıl sonra halen girdikleri şirkette çalışıyor oluyorlar. Bu da dışarıdan işe alınmış adayların %15’ine denk geliyor. Eğer stajyerleri işe alırken yapılan temel hatalar engellenebilirse, şirketine en iyi stajyerleri de alabilirsin ne parlak geleceği de sağlamış olursun.

Sizce stajyerleri işe alırken yapılan hatalar nasıl engellenebilir? Sizin başarılı stajyerleri bulme arayışınızda ve işe alışınızda kullandığınız yöntemler nelerdir? Lütfen yorum yapınız.

Link: http://mashable.com/2013/05/25/hiring-interns/

Yazar: Josh Tolan 

Çeviren: Çağrı Çığman

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s