tarafından

“Öğrenme” fiilini verimli kılmanın püf noktaları

Aşağıda yazmış olduğum her şey, kitabın farklı yerlerinden ufak ufak, ve kendimce önemli bulduğum yerlerdir. Kitabı alıp okumanızı tavsiye ediyorum, kendinizce daha faydalı bilgilere erişebileceğinizi umuyorum. Çünkü, bilgi dediğimiz şey, tamamıyla kişisel algılamalarımızla sonuçlanan bir olgudur. Her bilgi girişi, insanlarda farklı duygu ve fikir yaratabilir…

Şunu da belirtmeliyim ki, hafıza geliştirme kursuna gitmeyi aklınıza sokarsanız, bu kitap ile birlikte çok senkronize gittiğini de keşfedebilirsiniz. Bu kitabı özellikle hafıza kursuna gidenlerin, sonra da “öğrenmek” fiilini daha verimli hale getirmek isteyenlerin okumasını şiddetle tavsiye ederim.

İRFAN ERDOĞAN – ÖĞRENMENİN GÜCÜ

Zaman Yönetimi! Zamanı verimli kullanabilmek ile alakalıdır. Yapılacak işler, “kesinlikle yapılmalı”, “yapılmalı”, “yapılsa iyi olur” şeklinde sıralanmalı, ki hangi işten başlayacağım şüphesi ve kararsızlığı ortadan kalksın.

Vizyon! İnsanlardaki en büyük eksikliklerdendir, çünkü geleceğin şekillenmesine büyük katkısı olan bir görüştür. Vizyon sahibi olunmalıdır ki geleceğimize yön verebilelim, uzun vadeli düşünebilelim!

Þ    İnsan beyni hızlı çalışır ve gördüğü bir şeyde parçalar eksik olsa da “bütünü” görmeye meyillidir. Öğrenme sürecinde de, öğrenmeyi gerçekleştirebilmek için, bütün görülebilmelidir.

Þ    Öğrenme ortamında (ders veya seminer gibi), yanıtlanamayan sorularımız olabilir. Etkileşim kurulamayan bu gibi durumlarda, cevabı daha sonra yazarak yanıtlamak, bizi etkin katılımcı düzlemine sokmaya yeter!

Þ    Çalışma esnasında bir “çalışma tablosu” çıkarılarak, üzerinde de zaman zaman çalışıldığında, öğrenmeden alınan verim artacaktır!

Þ    Her hangi bir öğrenme faaliyetinden sonra “sonuç cümleleri” yazmak, öğrenme sürecinde iyi bir alışkanlık  kazandırır ve sürecin özetlenmesini de sağlar.

Þ    Öğrendiklerini en kısa zamanda birisine öğretin! Meraklı birisini bulamazsan, yastığına anlat! Bu taktik öğrendiklerimizi pekiştirir ve zenginleştirir. – Bilgi paylaştıkça çoğalır!

Þ    Öğrenirken yapılan en büyük hatalardan biri: anlatılan konuyu yeterli düzeyde bilmediği halde, bildiğini sanmaktır!

Þ    Kendimizi nasıl algılıyorsak, “O”yuz! Nasıl düşünürsek öyle oluruz! 40 kez söylenilen yalan gerçek olur!

Þ    Çok istediğin bir şeyi yapamadıysan eğer, belki de kendine yeterli zaman vermemişsindir.

Þ    Öğrenmeye, “bilmediğimiz ve bilmek istediğimiz bir şeyin heyecanı” ile başlamalıyız.

Geleceğe yönelik katkı yapacak sorular:

  • Ne yaptım?
  • Ne yapmadım?
  • Bir daha ki sefere ne yapacağım?

aynı konuya ilişkin önceki yazının linki: Zeka Türleri ve Öğrenme İlişkisi

Reklamlar

“Öğrenme” fiilini verimli kılmanın püf noktaları” üzerine bir yorum

  1. Geri bildirim: Daha iyi öğrenmek için kendimizi sorgulamalıyız! « cagricigman

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s